Forumul românilor din Elveţia

Acum este Lun, 18 Dec 2017 12:30 am

Ora este UTC [ DST ]




Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 10 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de sedere
MesajScris: Mar, 06 Mar 2012 1:06 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Pentru cei care vor sa munceasca /locuiasca in Elvetia cateva informatii pe care trebuie sa le stie:
-Nu exista structuri identice cu imigrarea definitiva în Canada, Australia sau cu cartea verde americana. Iar munca la negru ca in Italia/Spania ori tarile invecinate nu intra in discutie.
-Ca sa locuiesti in Elvetia: Trebuie gasita o firma care sa fie de acord sa iti sprijine obtinerea permisului de munca si deci sa justifice in fata autoritatilor de ce te vrea tocmai pe tine si nu gaseste un elvetian sau un membru UE. Nu este imposibil, bineinteles, dar e mai greu decat in alte parti. Alte posibilitati ar fi venirea la studii universitare, doctorate (astea nu iti asigura implicit dreptul de ramanere, deci dupa terminarea lor revii la punctul de mai sus) sau evident casatoria.

Locuri de munca, site-uri cu locuri de munca si agentii de recrutare: :arrow: http://www.casa-romanilor.ch/informatii-utile

Procedura obtinerii permisului de munca: :arrow: http://www.casa-romanilor.ch/procedura- ... vetia-2009

Model de CV si cheile obtinerii unui post ravnit ar fi: :arrow: http://www.casa-romanilor.ch/cu-it-stii ... vetia-2012

Profesiile recunoscute in Elvetia, recunoasterea diplomelor si alte informatii utile: :arrow: http://www.casa-romanilor.ch/ghidul-con ... stein-2009

O serie de intrebari si raspunsuri->Pentru cei care doresc sa lucreze, ->Pentru studenti, samd:
:arrow: http://bern.mae.ro/index.php?lang=ro&id=82102
Pentru a lucra în Elveţia am nevoie de permis de muncă?
Pe durata perioadei tranzitorii (adică pana cel mai târziu în anul 2020) este obligatorie obţinerea unui de permis de muncă de către cetăţenii români. După aceasta dată nu mai este necesară solicitarea unui permis de muncă. Totuşi, va fi nevoie să primiţi un permis de rezidenţă pe care autorităţile cantonale îl vor emite dacă aveţi un contract de muncă.

Doresc sa obţin un loc de muncă în Elveţia. Cum trebuie să procedez?
Atenţie! Pentru primele trei luni de şedere în Elveţia (90 de zile) nu este nevoie de permis de şedere. Daca nu găsiţi de lucru în primele trei luni trebuie să cereţi un permis de şedere care să vă permită să căutaţi în continuare un loc de muncă pentru o perioadă de încă trei luni. Acest permis poate fi prelungit până la maximum un an dacă dovediţi că aţi căutat în mod onest un loc de muncă şi credeţi că sunt şanse reale să găsiţi unul. În această perioadă beneficiaţi de aceeaşi asistenţă din partea Oficiului Federal pentru Ocuparea Forţei de Muncă la fel ca şi cetăţenii elveţieni. Mai multe informaţii la: http://www.rav.ch . Atenţie! După încheierea unui contract de muncă, chiar dacă acesta a durat mai puţin de un an, puteţi rămâne în Elveţia şi să căutaţi altul. Aveţi dreptul la un permis de şedere valabil încă şase luni.

Pot obţine un loc de muncă în administraţia publică din Elveţia?
Da, in principiu aveţi acces la orice slujbă din Elveţia. Totuşi, anumite funcţii precum cea de diplomat sau militar, revin în exclusivitate cetăţenilor elveţieni.

De unde pot obţine informaţii despre piaţa muncii în Elveţia?
Elveţia şi Uniunea Europeană au decis cooperarea în materie de distribuire a informaţiilor în vederea ocupării locurilor de muncă. Locurile de muncă vacante în Elveţia sunt anunţate pe site-ul http://europa.eu/eures.

Odată intrat pe teritoriul Elveţiei sunt obligat să mă înregistrez la autorităţile locale?Trebuie să vă înregistraţi la autorităţile locale (comună) în primele de 8 zile de la intrarea dumneavoastră în Elveţia. Autorităţile cantonale vor trimite mai departe informaţia cu privire la înregistrară dumneavoastră către Biroul Federal pentru Migraţie. Dacă depăşiţi cele 40 de zile, sunteţi pasibil de amendă.

Câte tipuri de permise de şedere există în Elveţia?
Permis de lungă şedere tip B : Valabil pentru 5 ani; se emite la prezentarea unui contract de muncă pe o durată de cel puţin un an ; poate fi emis şi în locul unui permis de scurta şedere de tip L, dar cu o valabilitate de cel mult un an.
Permis de scurtă şedere tip L : Se emite în cazul contractelor de muncă mai mici de un an ; valabilitatea permisului coincide cu cea a contractului de munca ; permisul poate fi reînnoit sau prelungit fără ca titularul să fie obligat să părăsească Elveţia ; permite mobilitate teritorială (schimbarea domiciliului) şi eventuala schimbare a locului de muncă ; în categoria permiselor de scurtă şedere se numără şi cele acordate pe o durată de până la patru luni. Totuşi, acestea nu se scad din contingentul anual alocat pentru scurta şedere, ci sunt emise independent.
Permis tip G : Emis pentru muncitorii transfrontalieri care au un contract de munca mai mic de un an. Daca se va prezenta un contract de muncă pe o durată mai mare de un an, validitatea permisului va fi extinsă la cinci ani.
Permis de studii tip L : Se acorda tinerilor cu vârste intre 18 si 30 de ani aflaţi la studii in Elveţia si înscrişi la şcoli sau universităţi recunoscute de stat.
Permis de şedere permanentă tip C : Nu face obiectul Acordului de liberă circulaţie a persoanelor, dar se acordă in general cetăţenilor UE care au o şedere continuă în Elveţia de cel puţin 10 ani. Dreptul oferit de permisul C oferă rezidenţă nelimitată şi niciun fel de restricţie.

Am nevoie de permis de muncă dacă lucrez în Elveţia pentru o perioadă scurtă ?DA, aveţi nevoie de permis de muncă încă din prima zi de desfăşurare a unei activităţi lucrative în Elveţia, chiar şi pentru un contract de muncă ce nu depăşeste durata de trei luni.

Poate fi prelungită validitatea permisului de şedere pe termen scurt ?Da, la obţinerea unui nou contract de munca, permisul de scurtă şedere se poate prelungi. Dacă veţi lucra la noul loc de muncă pentru o perioadă mai mică de un an, permisul se prelungeşte până la terminarea acestei perioade. Dacă obţineţi un loc de muncă pe o durată mai mare de un an, aveţi dreptul la un permis de lungă şedere. În ambele cazuri, nu este necesar sa părăsiţi Elveţia între doua contracte.

Dar permisele de lungă şedere pot fi prelungite?
Da, permisele de lungă şedere sunt prelungite, dar numai dacă la expirarea celor 5 ani de valabilitate a acestora, încheiaţi un nou contract de muncă pe o perioadă de minimum un an. Daca v-aţi aflat în şomaj involuntar pentru mai mult de 12 luni, permisul dumneavoastră de lungă şedere s-ar putea prelungi cu numai un an.

Pot fi permisele de şedere retrase în caz de boala, accident etc. ?Dreptul dumneavoastră la şedere nu poate fi afectat de o incapacitate temporară de muncă. Acest lucru este valabil şi în cazul şomerilor, totuşi vă trebuie o adeverinţă de la Oficiul Forţei de Muncă pentru a face dovada că nu sunteţi în şomaj voluntar, şi că aţi făcut toate eforturile necesare pentru obţinerea unui loc de muncă.

Dreptul de reşedinţă. Pot sa rămân în Elveţia dacă mă pensionez ?
Da, in urmatoarele conditii:

Dacă aţi lucrat in Elveţia 12 luni înainte de a ieşi la pensie şi aţi locuit în Elveţia cel puţin trei ani consecutiv, puteţi rămâne în Elveţia, după ieşirea la pensie. Au dreptul de a rămâne şi membrii dumneavoastră de familie.
Daca dispuneţi de mijloace financiare suficiente pentru a vă întreţine, dacă beneficiaţi de o asigurare medicală recunoscută în Elveţia şi dacă primiţi acceptul cantonului în care doriţi să vă stabiliţi (respectiv un permis de şedere de lungă durată).

Pot rămâne in Elveţia dacă sunt în incapacitate permanentă de muncă? Puteţi rămâne în Elveţia timp de doi ani.

Pot sa schimb domiciliul sau locul de muncă în Elveţia ?
Da, indiferent dacă aveţi un permis de scurtă sau de lungă şedere, aveţi dreptul să vă stabiliţi domiciliul sau locul de muncă oriunde în Elveţia. Atenţie! Trebuie să anunţaţi plecarea/venirea dumneavoastră la autorităţile locale din comuna în care vă aflaţi.


Pentru studenţi


· Care sunt cerinţele pentru a beneficia de un permis de şedere în Elveţia în calitate de student ?Pentru a beneficia de un permis de şedere în Elveţia în calitate de student, trebuie să îndepliniţi următoarele condiţii:
Să aveţi asigurare medicală
Să aveţi suficiente resurse materiale pentru a vă întreţine
Să dovediţi că scopul principal al venirii in Elveţia este acela de a studia la o instituţie de învăţământ recunoscută
Să dovediţi că sunteţi înregistrat ca student.
Cât timp este valabil permisul de şedere pentru studenţi ?
Permisul de şedere care vă este emis, va acoperi întreaga perioadă de studii dacă acestea durează mai puţin de un an. Pentru studiile care durează mai mult de un an, permisul de şedere trebuie reînnoit anual până la terminarea studiilor.
Ca student al unui stat membru al Uniunii Europene pot avea un loc de muncă cu jumătate de normă în Elveţia?
Da, dar nu puteţi munci mai mult de 15 ore pe săptămână. Dacă doriţi să munciţi mai mult de 15 ore pe săptămână, veţi fi tratat ca restul forţei de muncă şi veţi avea nevoie de un permis de lucru până la sfârşitul perioadei tranzitorii.
Ca student român pot lua familia cu mine la studii în Elveţia?
Da, Acordul de liberă circulaţie a persoanelor permite ca soţul, soţia şi copiii minori să vă poată însoţi în Elveţia. Membrii familiei dumneavoastră, care vă însoţesc în Elveţia, au dreptul să muncească pe teritoriul elveţian indiferent dacă sunt la rândul lor cetăţeni ai unor state membre UE sau nu.

Pentru reunificarea familiei

Cine este considerat ca parte din familie?
Soţul, soţia şi copiii de până la 21 de ani, aflaţi în întreţinere; părinţii şi socrii aflaţi în întreţinere; dacă sunteţi student : soţul, soţia si copiii aflaţi în întreţinere.
Am dreptul la reunificarea familiei în Elveţia?
Pe toată durata şederii aveţi dreptul la reunificarea familiei daca dispuneţi de resurse materiale suficiente pentru întreţinerea familiei.
Cât timp mă poate însoţi familia în Elveţia?
Permisul de şedere pentru membrii de familie are aceeaşi valabilitate ca şi în cazul dumneavoastră.
Soţul sau soţia pot lucra în Elveţia?
Da, soţul, soţia sau copiii dvs. pot lucra în Elveţia indiferent de naţionalitatea acestora sau dacă dumneavoastră aveţi sau nu un loc de muncă.
Dar in ce priveşte şcolarizarea sau formarea profesională pentru familia care mă însoţeşte în Elveţia?
Indiferent dacă dumneavoastră lucraţi sau nu în Elveţia, copiii pot frecventa o instituţie de învăţământ.

Dacă divorţam ? Pot rămâne membrii familiei mele în Elveţia ?
În cazul unui divorţ, membrii familiei nu mai au dreptul să rămână în Elveţia decât dacă ei intră sub incidenţa Acordului de Liberă Circulaţie a Persoanelor şi se pot întreţine singuri.


În calitate de cetăţean UE pot cumpăra o proprietate in Elveţia?
Da, în calitate de cetăţean european aveţi aceleaşi drepturi ca şi un cetăţean elveţian în ceea ce priveşte legea proprietăţii. Este necesară deţinerea unui permis de lungă şedere emis de autorităţile cantonului unde vă doriţi să faceţi achiziţia imobiliară respectivă. Dacă plecaţi din Elveţia nu sunteţi obligat să vindeţi proprietatea.

:arrow: Folositi functia de cautare ("Search") atat de pe site cat si de pe forum!

Daca s-a modificat vreo lege intre timp va rog sa imi comunicati ca sa actualizez mereu. Multumesc.


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Lun, 04 Iun 2012 7:09 am 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Lun, 12 Mai 2014 11:49 am 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Contingentele anuale pentru locurile de muncă în Elveţia

7 ani (2009-2016)


Permise de scurta durata (tip L) se prelungesc in mod exceptional.

Permise (tip B), se prelungesc o data la 5 ani.

2014, numar de permise:

permise L: 10.457
permise B: 1.126


2015, numar de permise:

permise L: 11.664
permise B: 1.207


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Lun, 12 Mai 2014 11:52 am 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Pentru un cetatean roman sau bulgar, obtinerea unui loc de munca se va face in limita contingentului anual de locuri de munca alocate Romaniei si Bulgariei, avand in vedere urmatoarele conditii:

- Cetateanul roman/bulgar trebuie sa faca dovada faptului ca detine suficiente mijloace materiale pentru a se intretine in Elvetia;

- Necesitatea existentei unui contract de munca ferm cu un angajator elvetian;

- Angajatorul elvetian trebuie sa ia legatura cu autoritatea cantonala care se ocupa cu forta de munca, sa-si fundamenteze solicitarea de a angaja un roman - numai daca pentru locul de munca respectiv nu a gasit un angajat cetatean elvetian sau din celelalte state membre UE (15+10) – si sa solicite aprobarea autoritatii cantonale pentru a angaja persoana respectiva (roman/bulgar);

In cazul unui raspuns pozitiv din partea autoritatii cantonale, cetateanul roman definitiveaza contractul de munca cu angajatorul elvetian si depune actele pentru obtinerea unui permis de munca in Elvetia


Cerere tip pentru obtinerea permisului in canton SZ:
http://www.sz.ch/documents/Gesuch_Bewil ... U-EFTA.pdf


La kanton Zürich pentru a obtine cerea tip online trebuie sa va inregitrati:
http://www.awa.zh.ch/internet/volkswirt ... mular.html

Pentru Romania :
http://www.awa.zh.ch/internet/volkswirt ... 8_eu2.html

In limba engleza, intrebari/raspunsuri generale despre cum puteti lucra in Zürich:
http://www.awa.zh.ch/internet/volkswirt ... n/faq.html


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Vize. Contingente.
MesajScris: Lun, 12 Mai 2014 12:07 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Intrebari si raspunsuri despre vize, permise, drept de munca.

https://www.bfm.admin.ch/content/bfm/de ... a/faq.html


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Mar, 27 Mai 2014 12:28 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Reguli generale pentru elaborarea CV-ului

Deși în era internetului există o multitudine de resurse legate de elaborarea CV-ului, nu am întâlnit niciodată un CV care să se potrivească mânușă cu postul recrutat, cu toate că am întâlnit candidați care au fost « the perfect fit ». Nu ajută nici faptul că există multe păreri contradictorii legate de conținutul unui CV. Numarul de pagini pe care să îl aibă un CV, dacă să conțină toate job-urile sau așteptările salariale sunt doar câteva dintre elementele care pot crea confuzie.

În practică CV-urile care au șansele cele mai mari să fie selectate în vederea unui interviu sunt cele focusate pe post, adică cele care conțin experiența, competențele și studiile relevante job-ului respectiv, restul sunt detalii. Este recomandabil ca un candidat să iși elaboreze CV-ul în funcție de postul pe care aplică. CV-ul nu trebuie să fie exhaustiv, nu este o biografie, mai ales în cazul în care persona respectivă are foarte mulți ani de experiență concretizați într-o listă lungă de proiecte și/sau responsabilități (candidat senior sau middle cu expunere mare). În concluzie, croiți-vă CV-ul în funcție de cerințele postului pe care aplicați prin evidențierea responsabilităților și competențelor care vă recomandă pentru job-ul respectiv, într-un mod concis, care să arate că puteți prioritiza informațiile.

Regula se schimbă pentru studenți și pentru cei care sunt la început de drum profesional. În cazul lor proiectele, activitățile extracuriculare, nu neapărat relevante pentru post, rezultatele bune la facultate sau voluntariatul denotă implicare și dau bine la CV.

De asemenea, este recomandat să începeți CV-ul cu un scurt rezumat al calificărilor și experienței dobândite. De exemplu un specialist IT care candidează pentru un job de DBA Administrator ar scrie pe scurt:

Specialist IT certificat (numele certificării relevante, MCDBA de ex.) cu peste 5 ani de experiență de lucru cu sisteme IT complexe și tehnologii multiple, dintre care 3 ani de experiență cu baze de date MS SQL Server, Oracle : instalare, configurare și administrare. Experiență în următoarele tehnologii : Oracle 9i/10g, DB2, Sybase, MS SQL Server, JDBC, Apache Web Server, Java, C++, XML, Windows și Linux.

Titlul ultimului post ocupat este esențial pentru că este primul element vizibil recrutorului, mai ales dacă ați aplicat pe un site de recrutare, unde de regulă în lista candidaților apar doar numele și ultimul job ocupat. Există și recrutori care nu citesc tot CV-ul pentru că acest titlu de post nu corespunde cu ceea ce caută. O foarte mare parte dintre aplicanți nu au nicio legatură cu jobul pentru care au aplicat, dar există și câțiva care sunt compatibili dar nu sunt selectați din motivul menționat. Un exemplu de astfel de titlu de post est funcția COR (Clasificarea Națională a Ocupațiilor), adică cea care era trecută în cărțile de muncă și în contractele din Romania. Acestă funcție chiar dacă este tradusă în germană, franceză sau altă limbă nu reflectă conținutul postului. În Romania existența acestei funcții este o obligație legală, dar pentru CV este irelevantă, cu atât mai mult în Elveția. Cele mai multe companii folosesc nomenclatoare standardizate de funcții, având la bază practicile existente în piaţă, pe care le găsiți și pe internet și de unde vă puteți inspira.

Partea cea mai grea în elaborarea unui CV ca la carte este descrierea joburilor. Aceasta descriere trebuie să se axeze pe responsabilităţile şi sarcinile fundamentale pentru jobul respectiv. În descrierea sarcinilor şi a responsabilităţilor, trebuie urmarită succesiunea logică a evenimentelor astfel încât descrierea să fie completă şi clară pentru oricine o citeşte. Responsabilităţile cu caracter temporar sau excepţional nu trebuie incluse în CV. Responsabilitățile se scriu după următorul algoritm: verb (face) … + obiect (ce face)… Folosiți verbe de acțiune și evitați expresii de genul: responsbil de sau înșiruiri de cuvinte fără nicio acțiune. Un exemplu de responsabilități pentru un job de Sales Analyst :

Propune indicatorii calitativi și cantitativi de măsurare a proceselor de vânzare
Dezvoltă instrumentele și cadrul metodologic pentru monitorizarea acestor indicatori
Colectează informații pentru calculul indicatorilor, și analizează rezultatele
Monitorizează implementarea modificărilor aprobate și a planurilor de măsuri adiacente, și urmarește evoluția indicatorilor impactați.


Celelate elemente esențiale din CV sunt:

Studii – nivelul dobândit al studiilor (ex.: diploma de bacalaureat, licenţă facultate, etc.) şi domeniul de specialitate (tehnic, economic, juridic, etc.);
Autorizaţii/certificări – autorizaţiile şi certificările dobândite (ex.: certificare de lăcătuş mecanic, autorizaţie de inspector în sănătatea şi securitatea muncii/protecţia muncii, permis de conducere cu menţiunea tipului cerut, certficări IT, certficări în managementul proiectelor sau în managementul calității: Six Sigma, ISO etc.). Autorizația, versus o certificare, este obligatorie din punct de vedere legal, și dă dreptul de exercitare a postului.
Cunoștinţe (know how sau hard skills) – lista de cunoştinţe dobândite (ex.: drept comercial, tehnici de intervievare, principii şi practici în management, etc.) şi nivelul de competenţă asociat; de asemenea, această secţiune trebuie să conţină cunoştinţele de limbi străine (inclusiv nivelul de competenţă: începător, mediu, avansat) şi cunoştinţele tehnice de utilizare a calculatorului (inclusiv aplicaţiile şi nivelul de competenţă asociat: începător, mediu, avansat);
Abilităţi și competențe (soft skills) – ex. Organizare, rezolvarea problemelor, orientare spre rezultate etc. Aici trebuie menționate competențele care vă recomandă pentru post (un echivalent al acestor competențe veți găsi de obicei in descrierea jobului publicat de companie), o inflație de competențe nu dă bine. Multe companii fac interviuri comportamentale care investighează prin tehnici precise aceste abilități. O inflație de competențe nu vă ajută.


În afara elementelor sus menționate mai sunt câteva detalii la care unii recrutori se uită:

Adresa de mail: folosiți o adresă cu caracter profesional (prenume.nume@zxc.com).
Hobbyurile nu sunt relevante decat în măsura în care activitatea respectivă vă recomandă pentru post.
Poza vă poate ajuta daca are un caracter profesional (sunt preferate pozele tip pașaport).
Referințele nu se trec în CV, vi se vor cere la interviu dacă este cazul.
Scrisoarea de intenție este foarte apreciată în Elveția și trebuie croită pe post, precum CV-ul.
Existența unor goluri în CV (perioade lungi de timp între 2 joburi) nu este un motiv de respingere a CV-ului dar vi se vor cere explicații la interviu.
Prea multe joburi schimbate într-un interval scurt de timp (job hopping) este un motiv serios de respingere a candidaturii respective. Evitați să includeți joburile foarte scurte (2-3 luni).
Evitați să includeți așteptările salariale, distrag atenția de la mesajul pe care vreți să îl transmiteți legat de motivația de a candida.


În ceea ce privește formatul există trei tipuri de CV: cronologic, funcțional și o combinație între cele două. Pentru un CV funcțional, identificați 4-5 zone funcționale în care aveți expertiză (ex. management de proiect, management financiar, marketing, vanzări, achiziții etc.). Alegeți-le pe cele mai relevante pentru poziția pentru care aplicați; grupați realizările/proiectele cele mai importante în categoriile corespunzătoare, detaliind responsabilitățile. Lista efectivă a joburilor se trece în partea de jos a paginii, cu foarte puține detalii. Acest tip de CV îi avantajează pe cei cu goluri în experiență, perioade mari de timp între 2 joburi și pe cei care sunt în tranziție de la un domeniu la altul. Alegeți formatul care vă pune cel mai bine în evidență competențele și experiența cerute.



Alexandra Pogăcean, Fribourg

http://casa-romanilor.ch/reguli-general ... -ului-3540


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Mar, 27 Mai 2014 12:30 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Ești în căutarea unui nou loc de muncă și dorești să-ți modernizezi CV-ul ?


Dacă CV-ul tău are nevoie de o nouă prezentare, atunci poate îți sunt de folos aceste idei:

Un dosar CV (Curriculum Vitae sau Lebenslauf în germană) are de obicei trei părți:

prima e foaia cu școala și calificările pe care le ai
a doua e foaia în care descri joburile deja avute și postul pe care ai lucrat
a treia e de fapt scrisoarea de intenție. Cele trei sunt suficiente, asta dacă nu cer ei alte detalii în plus; de obicei, acele detalii în plus, le cer la un interviu cu tine personal deci atunci trebuie să le ai, adică să fii pregătit cu info în plus.

Cea mai importantă este pagina atașată la CV-ul propriu zis, respectiv scrisoarea de intenție. În mapa de prezentare ea este prima pagină prezentată. Angajatorul pe aceia o citește prima. Dacă reușești prin ea să atragi atenția, va răsfoi și paginile următoare. De aceea, următoarele idei ar fi bine de reținut pentru acea primă pagină, deci pentru scrisoarea de intenție:

să nu fie mai lungă de trei sferturi din pagină
să fie în germană, chiar dacă firma e vorbitoare de limbă engleză; dacă jobul este în zonă germană. Chiar dacă cel căruia îi este adresată scrisoarea nu știe germana, pentru tine este un plus, TU știi, el nu știe, deci au nevoie de oameni cu un PLUS.
să fie formulată, editată, în stilul lor elvețian, nu nemțesc sau alt gen, chiar dacă, repet, firma e de altă origine, germană incl. Și ei au la rândul lor nevoie de oameni care cunosc "piața" elvețiană nu pe a lor originară. Editată "în stil elvețian" înseamnă modul de exprimare în germană să fie cel folosit de elvețieni. Evită traducerile, indiferent din ce: română-engleză-franceză. Pentru asta poți cere ajutorul unui prieten elvețian. Formularea trebuie să fie scurtă, la obiect, fară repetări, fară umflături.
să arați printr-o frază, maxim două, că știi deja cu ce se ocupă acea firmă, că-i urmărești activitatea de ceva timp, că apreciezi rezultatele lor (dacă nu le știi cauți pe net și te informezi până la sânge despre ei) și că ceea ce tu faci, sau știi să faci, ar fi un plus pentru ei în activitatea pe care ai urma s-o ai, ca angajat. Prin aceste, să zic, maxim două fraze, tu trebuie să dezvolți o relație personală cu acea firmă. Nimeni nu-și dorește un angajat care habar nu are de activitatea pe care o are firma, dar crede că firma are nevoie de el.
motivarea pe care o exprimi nu constă în acele fraze stereotip "îmi doresc o activitate nouă" sau "m-am mutat și doresc un job în apropierea casei" etc, ci...motivația ta este dezvoltarea ta profesională, caștigul de experiență la o firma asa de "minunată și de succes ca a lor"! Știu ca nu e usor, dar asta este adevarul percepției: TU esti cel care ai nevoie de un job nou, ei au dat poate un anunț, dar fi sigur că au de unde alege, deci ei trebuie să te aleagă pe TINE! Și tu trebuie să-i convingi că ești persoana potrivită.
încheie acea scrisoare de intenție cu fraze care exprimă siguranța faptului că vei fi invitat la un interviu. Nu încheia scrisoarea gen: "sper să mă pot prezenta personal " etc, ci: "mă bucur să vă cunosc personal la interviul de prezentare", și altele asemenea, deci formulează pozitiv!


Pagina cu scolile și calificările poate ramâne în engleză, dacă domeniul în care depui dosarul pentru angajare este unul internațional. E chiar de recomandat. Dar, la fel, pagina să fie editată în stil elvețian, asta însemnând de sus in jos- sus fiind cea mai recentă calificare obținută, jos ultima. Nu pune într-un CV calificările de la liceu, scoală generală sau gradiniță! Începi de la diploma de Bac (cu specificarea calificării, dacă ea există, dacă nu, nu) și apoi facultatea și așa mai departe. Atât. Nu stă nimeni să citească unde și cum ai făcut școala generală sau alte povești pană la BAC.

Pagina cu recomandările de la locurile de muncă avute înainte, sau acele Zeugnisse (recomandări), sunt oricum date de ei, deci nu ai ce modifica.

Acum, urmează o chestie ciudată, undeva trebuie incluse hobby, interese si alte asemenea. În CV-ul standard ele sunt trecute la o rubrică gen formular. Ce am recomandat eu acum nu corespunde acelui standard, ci este altceva. E o pagină de intentie scrisă succint; o pagină cu școlile-calificările pe care le ai, și acele documente de la locurile de muncă anterioare. Deci, în varianta propusa de mine, descrierea personalității tale, hobby si interese, poate fi mentionată în două fraze în acea prima pagină de intenție. Deci printr-o formulare cu maxim opt fraze cel care primește informația află totul despre tine: intenție, motivare, personalitate. Dacă este bine formulat.

Și un ultim aspect, unele firme cer dosarul prin poștă. Acolo poți trimite această mapă CV așa cum am descris. Există, mai nou, în comerț, o mapă faină formată din trei părți, când o deschizi ai toate cele trei pagini în față. E genială și elegantă în același timp!

Alte firme cer CV-ul pe mail. Acolo poți alege: ori trimiți în format pdf, ori, o metodă mai nouă, iți faci o prezentare power -point. Este una din cele cea mai eficiente prezentări online.

Îți doresc baftă, ție celui/celei care te afli în procesul de angajare!

P.S
Am aflat de curând că elevii "liceelor" depun CV-uri către firmele unde urmează să facă acele zile de probă în format power-point. Asta la cerința acelor firme. În majoritate. Deci metoda începe să fie in ce în ce mai folosită. Este și evident de ce, ușurează munca celui care trebuie să ia o decizie.


Giorgia Seeholzer
Luzern

http://casa-romanilor.ch/e%C8%99ti-%C3% ... cv-ul-3401


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Mar, 27 Mai 2014 12:32 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Despre procesul de recrutare standard:

http://casa-romanilor.ch/despre-procesu ... ndard-3514


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Obtinerea unui loc de munca in Elvetia. Permise de seder
MesajScris: Mar, 27 Mai 2014 12:36 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Centru de consiliere educaţională şi profesională în Berna.
"Vă ascultăm, vă îndrumăm, preluăm contactele cu firme şi autorităţi, vă însoţim şi vă pregătim dosarele pentru o reuşită sigură în viaţa şcolară şi profesională elveţiană!"

Informatii-->
http://casa-romanilor.ch/infiintarea-ce ... berna-3383


Sus
 Profil   
 
 Subiectul mesajului: Re: Permisele L
MesajScris: Mie, 01 Apr 2015 6:21 pm 
Neconectat
Admin
Avatar utilizator

Membru din: Joi, 17 Mar 2005 12:48 pm
Mesaje: 1380
Permisele de ședere L care se eliberează cu specificația „auf Stellen suche“ (sau, după caz, cu mențiunea Aufenthalt zur Stellensuche), deci care se eliberează acelor persoane care sunt în cautarea unui loc de muncă, suferă, începând cu data de 1 aprilie 2015, o schimbare procedurală.

Conform comunicatului Consiliului Federal din data de 13 martie 2015, persoanele care doresc să primească un permis de ședere provizoriu, deci acele persoane care se află în căutarea unui loc de muncă în Elveția și dovedesc acest lucru prin documentele depuse la dosar, vor avea nevoie, începând cu data de 1 aprilie 2015, să demonstreze că beneficiază de venituri materiale suficiente pentru întreținere pe perioada eliberării acestui permis.


Ce sumă exactă se cere nu se menționează în comunicatul federal. Procedura definirii acestei sume minime existențiale rămâne la latitudinea autorităților cantonale. Decizia luată va fi implementată federal.


Ce se sume necesare se pot lua în calcul?

- Acoperirea costurilor unei locuințe pe perioada șederii în Elveția;

- Acoperirea costurilor de sănătate, deci implicit a plății asigurării medicale;

- Suport financiar suficient pentru acoperirea costurilor de hrană și alte necesități.


În principiu, se poate pleca, indiferent de canton, de la un minim de 2800 – 3000 de CHF pe lună. Dacă permisul este cerut pe o perioadă de 3 luni atunci 9000 - 10 000 CHF posibil să fie ceruți ca dovadă de întreținere. În cantonul Lucerna aceasta este suma pe care deja radiourile au menționat-o când au difuzat știrea comunicatului prezentat în acest articol.


Pentru informații exacte despre suma care se cere în cantonul în care locuiți sau urmează să cereți permisde ședere L apelați la biroul de emigrare al cantonului respectiv.


Pentru informații aproximative despre sumele ce ar putea fi cerute puteți accesa și site-ul SKOS.


Sursă știre: https://www.news.admin.ch/message/index ... g-id=56543


Giorgia Seeholzer, Lucerna

http://www.casa-romanilor.ch/schimbare- ... zorii-3849


Sus
 Profil   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 10 mesaje ] 

Ora este UTC [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România